måndag 21 juli 2008

Livet är vackert, så lev ett vackert liv...

Så sa Fredrik Härén när han sommarpratade i Radion.
För mig är en äkta svensk sommar att då och då kunna luta sig tillbaka och njuta av Sommar i P1.
En kompis till mig sa:
Du måste bara lyssna på Fredrik Härén när han sommarpratade i radion (jag hade missat det eller, jag hade förmodligen inte tid just då, vilken tur att man kan lyssna på programmen igen!) du kommer att gilla det!
Ja så igår då fick jag egentid, jag tog mig ett äpple, ett glas vatten och en balja med vatten, jag placerade mig ute i solen med fötterna plaskandes i baljan och njöt och lyssnade på många kloka ord:

Gör det du tror på, tro på det du gör.

I Sverige är vi snabba att fråga vad människor jobbar med och många tycker att det är sorgligt. Men det som är sorgligt är att människor inte har valt ett arbete, ett arbete som inte bara säger lite - utan mycket - om vilka de är. Nöj dig inte med de jobb som finns, utan skapa ett eget.

Man kan inte bara drömma drömmar, utan måste lägga energi på att förvekliga dem. Men det viktigaste är att drömma, för annars finns inga drömmar som kan förverkligas.

Ta dig tid att lyssna på hans program, du kommer inte att bli besviken!

Livet är vackert, så lev ett vackert liv...

2 kommentarer:

Monica sa...

Vill bara skriva att jag tittat in. Alltid lika trevligt och mysigt. Har fullt upp med att vara turist! Kram

Monica sa...

just lyssnat pa Fredrik Haren! Verkligen inspirerande. Tack for tipset.