fredag 11 juli 2008

Pan bagnat och Jazzfestival...

Imorgon ska vi åka på en liten Jazzfestival där käraste sambon ska spela, det ska bli riktigt trevligt att få lyssna på bra Jazz!
Hela familjen ska med, japp! Buddha ska självklart lära sig att lyssna på bra jazz redan i unga år ;-)
Skämt åh sido, han är faktiskt om man nu kan avgöra det redan vid 1 års-ålder, riktigt intresserad av musik och då spelar det ingen roll vad det är bara det svänger härligt OCH det gör ju JAZZ! :-)
Har förberett lite picknicklunch bla, jättegoda Pan Bagnat , med en fyllning av tonfisk, ägg, kapris, oliver, lök, vitlök, gurka...mums!
Har även tänkt att packa ner en flaska rosévin, goda oliver och lite salta snacks.
Här är dom goda Pan Bagnat:


Jag köpte färska rödbetor igår, jag älskar färska rödbetor! Dom är snygga och goda!


Ikväll har vi goa vänner på middag (som vid skrivande stund befinner sig på vattenskoteruppvisning med kära sambon), jag har bjudit dom på god kycklingrätt med just färska rödbetor. Till efterrätt blev det pollymuffins och när dom snart kommer tillbaka så bjuder jag på en god drink (honey lips). Bäst att snabba på nu innan dom kommer åter!

Ha en skön helg!

Kram!

3 kommentarer:

Monica sa...

Men hallå! Jag har missat dina inlägg. Ibland kommer de inte fram automatiskt! Så kul att finna 3 nya! Hur i herrans namn hinner du med allt? Jag blir alldeles paff. Och dessutom hinner du att titta på filmer.....Den var bra Dreamgirls. Såg den på bio. Det var många som gick ut mitt i filmen, det blev kanske lite för mycket av det goda!
Här hinner man ingenting. Trodde vi skulle åka måndag kväll, men det visade sig vara söndag kväll så det blir lite stressigt nu att hinna med allt. Vi har ju just så pass packat upp! Det ska bli kul att komma hem ialla fall. Vi kommer med solen ok. Hör och förstår att det är lite fattigt på den fronten.
Kram så länge

LYCKLIG MOR sa...

Jajjemen, man måste ju blogga för att hålla igång bloggen ;-)
Hur jag hinner med allt? ja nu är ju J ledig så då finns det ju bättre om tid.
Kameran är med mig överallt och blir det några bra bilder så lägger jag in dom i bloggen, jag tycker faktiskt att det är rätt avkopplande att avsluta dagen med lite bloggande.
Stressa nu inte med pick och pack, allt finns ju att köpa här i svedala, det enda ni inte får glömma är dom 3 P:ena Pass, pesetas och p-piller :-D
Welcome to sweden!
När ni åker till Göteborg, vart ska ni bo då? Hos H eller?
Kram

Monica sa...

3 P:ena hahahahah Har glömt det uttrycket! Men Gud, måste vi ha Pesetas i Piteå numera loooool
Vi sticker som sagt imorgon kväll till Stockholm. Sedan drar vi till Götet den 20:e Juli. Bor ett par nätter på Hotell, sedan ett par nätter hos H & M. Längtar.
Ja, du har rätt, bloggandet är faktiskt väldigt avslappnande.
Kram