måndag 8 september 2008

Aretha Franklin...


Jag önskar att jag kunde sjunga som Aretha, jag fastnade på you tube (lyssnade på låt efter låt efter låt...), Aretha sjunger som en gud! Denna låt har jag aldrig hört henne sjunga, hon gör den så otroligt bra!

Igår så gjorde jag något jätteskoj!

Jag började sjunga i en kör som var full med entusiastiska "sjunghungriga" och glada kvinnor :-) Jag blev trött i rösten efter 1 dryg timme (otränad!YES!) det kändes som att jag hade en kråka i halsen.

Men nästa körträning... då jäklar... ja då, då ska jag sjunga som Aretha! Det är mitt mål i alla fall :-D

Man måste ju sikta mot stjärnorna för att nå den omtalade talltoppen, inte för att jag vet om jag vill hamna i en talltopp, hellre sväva däruppe bland stjärnorna och titta ner på talltoppen...

Det är nog bäst att jag kryper till kojs nu ;-) Inatt ska jag drömma om stjärnorna...

CU

3 kommentarer:

Monica sa...

Jag tror absolut att du kan sjunga som Aretha, ingen tvekan. Du kan ju börja träna i duschen...eller bilen är också bra!!!! Va kul med kören. Det var på tiden.
Sikta mot stjärnorna du! Nothing to lose! Kram

Hellen sa...

spännande med kör och vad roligt!! Monica har berättat att du är duktig så det passar nog dig jättebra!! Idag jobbar jag hemifrån, det är skönt. Det blir frukost vid datorn ;-)
Ha en bra dag! Kraamm

Monica sa...

Men Hallå vilken fin bild på en fiskande Pappa..!!!!
Så idylliskt!
Kraaaaaaaaaaaam