söndag 14 september 2008

En trött mor tröttäter...

Trodde ni att ni läste tröstäter så trodde ni fel, jag tröttäter för att jag trodde att jag skulle få mera energi, men se det fick jag ej!
Snart är det läggdags trots att klockan bara är 20.00.
Jobbhelgen har gått jättebra!
Men som vanligt så ger jag lite väl för mycket av mig själv och energin har tagit slut när jag kommer hem, det känns trist.
Jag måste lägga upp en ny strategi där energin blir lagom utdelad till alla, får försöka klura ut hur jag ska lösa detta energiproblem.
Just ja, ang tröttätandet:
Blev grymt sötsugen nyligen så jag slängde ihop något som jag kallar för Hottentotten, det åt vi ofta när vi var små - jättegott!
Sambon kallar det för strövargodis, men Hottentotten det heter det för mig och kommer alltid att heta HOTTENTOTTEN.
Jag och mellansyster åt det ibland till frukost (fast det vet nog ej mor och far om *fniss*) vi gjorde en stor portion satte oss mittemot varandra vid köksbordet med varsin sked, skickade plastskålen mellan oss och sa:
Din tur, samtidigt som vi smaskade/tuggade högt :-) *nostalgi*...
För er som ej smakat detta smarr någongång så höftar jag här receptet:
Till 2 personer
ca 2 dl havregryn (ta det gryn du tycker om, jag tog fiberhavregryn)
ca 50 gr smält smör
ca 2 msk socker
Smält smöret och blanda ihop det med grynet och sockret (om man är sugen på choklad så kan man även blanda i lite kakao) - ät direkt!
Så...Din tur!
;-)
God natt!

3 kommentarer:

Hellen sa...

Mmmmmmm.....Hottentotten lät ju som nåt gott att fixa till när man är sugen på nått gott och inte har nått i frysen! :-D Själv så har jag snöat in på äppelpaj i helgen! (Äppelpaj utan vaniljsås...gillar INTE vanilj...)
Så du har jobbat hela helgen, hoppas du får lite vila idag, gumman! Kram

Monica sa...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaDet var det bästa inlägget hittills helt klart. Men det har ett namn till som även Mamma vet ....havregrynolf!!!!! Sååå gott det var. Och speciellt då som frukost!!! Ajabaja! Nu är hemligheten ute! Nu är det DDDIIINNN TTTUUURRRRR!
(Och det var alltid ur den baby rosa eller babyblå plast skålen ....) Fasen fa sentimentalt! Sam och Nattan undrade vad jag skrattade så hårt åt...och fick tårar i ögonen.
Hottentotten på dig lillsyrran! Love you to death!

LYCKLIG MOR sa...

M, :-) Just ja! H-grynolf! :-D
Jamen det var ju bra att jag kunde förgylla din dag nu när du är krasslig (för visst var det väl så? måste kolla din blogg igen...)
Mera sentimentalitet åt folket!
Hug!!!

H, gillar ej vanilj? :-o ;-)
Det som e så gott!Men äppelpaj är ju inte helt fel heller.
Hug!!!