torsdag 4 september 2008

I´m grilling in the rain...

Igår vart jag toksugen på grillat, så jag dammade (eller damma och damma det var ju inte såååå längesedan vi grillade... nåja...) av grillen.
Det regnade ute, men har jag väl bestämt mig för att jag ska utföra vad det än må vara så kan ingenting stoppa mig!
Har ni mattorka och inte vet vad ni ska äta till helgen så prova detta recept, det är mycket GOTT!
Recepetet är från en gammal Allt om mat-tidning och se jag googlade även upp det, så här får ni receptet och jag behöver inte skriva ner det denna gång - skönt! ;-)
Jamen, kom till saken nu, vad åt ni? Tadam:
Kycklingsatay med fruktspett och nudelsallad
Sataysåsen är så jäkla god! Man dör nästan! Nästan...
Jag fotade maten, men det ser inte så gott ut, ser mera ut som bajssås typ...
Men bara för att ni inte ska tro att jag ljuger om att jag lagade satay igår så lägger jag ändå ut bilden ;-)
Bilden från allt om mat såg mycket godare ut...

Och här är min bild...
;-)



CU

4 kommentarer:

Hellen sa...

Åh, det där såg jättegott ut! Kanske jag ska ta och bjuda M på nu i helgen. Grillade du fruktspetten? (eller kan man ha kall banan? jag gillar inte varm banan...hehe)
M älskar jordnötssmör så såsen kommer han säkert äta med sked...
Ikväll ska vi på heaven 23 (skybar på Hotel Gotia Towers) och äta deras berömda räkmacka. Ska bli så mysigt! Det kan nog bli en paraplydrink också ;-)
Ha en underbar helg!
Kraaaam

LYCKLIG MOR sa...

o ja klart det går att äta fruktspetten kalla:-)Men jag grillade mina ;-)
Karln min sa att denna rätt var en 10-poängare och han som alltid bara bruka sätta högsta betyg som 8 eller 9 ;-)
Mums, lät gott med räkmackan!
Trevlig helg!
Kram
Sunny :-)

Monica sa...

Wow! Såg smarrigt ut. Bajssås!!!! hahhaha
Räkmacka....fasen va hungrig jag är just nu. Om 25 min får vi äta! Det blir soppa, sallad och kött med champinjonsås och kokt potatis faktiskt. Väldigt basic.

Annica sa...

Såg gott ut det där, måste nog prova. Vi grillade file´på våran kol grill i helgen med potatisgratäng och pepparsås, en klassiker som man aldrig kan misslyckas med, eller hur?