onsdag 25 november 2009

Nu har vi ljus här i vårt hus...

Ja då ska vi se om jag hinner skriva några rader.
Lillan sover ute i vagnen och storebror underhåller sig själv, för en stund...

Idag har jag inhandlat 3 stycken fina ljusslingor på Indiska.
Tycker dom är så himla fina så jag bara måste visa er våra nya ljuskällor som nu lyser upp i vårt hus lite här och där.
Storebror sover nu i eget rum och jag har märkt att han är lite mörkrädd, så fort det är kolsvart så säger han; Öket laban= Spöket laban ;-)
Så han har fått en fin grön slinga i sitt rum, den ska få vara tänd tills att han har somnat ordentligt.
Hyllan i köket fick en fin slinga med pärlor i, lyser upp så fint vid mina julböcker.
Den sista slingan med söta hjärtan är en smart grej, den är batteridriven, superbra för då kan man ha den överallt och flytta runt den så fort man vill ha lite förändring.
Har nu placerat den i en vas i vitrinskåpet det blev bra tycker jag.








Annars så går tiden på tok för snabbt!
Jag märkte imorse att min lilla Buddha nu har blivit stor för snabbt!
Imorse så satt han och bläddrade i barnens hus-katalogen, mumlade om paket och pekade ivrigt på BRIOS tågset med djur.
Åget mamma! Åget! =Tåget ;-)
Ja vi får väl se...
(Medveten om julen och julklappar redan???)
Och söta lillasyster är ständigt på gott humör, om hon nu skulle bli ledsen någon gång så är det bara att ta henne till storebror då blir hon glad direkt! Skiner som solen!
Hon älskar våra dagliga sångstunder som jag och Buddha brukar ha (ja hon är ju också med såklart). Hon ligger och skrattar och tycker förmodligen livet är helt underbart!
Och det är det ju också! :-)


Oj! Nu hör jag skrik från vagnen, måste kila!
Tjing tjong!

4 kommentarer:

Annica sa...

Tack för igår!! Och att man fick snusa på dom där sötnosarna en stund, det lever man länge på i detta tråkiga höstrusk.
Det blev jätte mysigt med dina ljusslingor, måste nog bege mig till Indiska och inhandla innan dom tar slut.
Kramisar!!

Unknown sa...

Hej!
Skickade alldeles nyss ett mejl om korten i bilddagboken och sen kollade jag din blogg om du händelsevis hade skrivit något där. Och det hade du! Fina ljusslingor och gosiga små piggeliner!

Kram
Farmor och farfar som precis kom hem från tandläkaren

Helen sa...

Gullungar!! Och att ha en storebror är toppen för en liten tjej, jag har ju lite erfarenhet...det brukar bli tuffa brudar av dom!

Fina ljusslingor! Jag älskar att pynta inför julen!

Ha en härlig helg!

Kram!

Monica sa...

oj va mycket bloggande helt plotsligt. Me like! Den sista bilden ar ju bara for fiiiiiin! Vilket team!Ljusslingorna blev superfint! och hej, det forsta jag sag var ju Monicas Jul......men gusis!!!!
Va roligt att du hinner blogga utimellan godis tillagning och andra jul och vardagssysslor.
Ser fram emot fler idylliska inlagg. Kram