måndag 30 november 2009

Adventskalender...

Barnen sover nu så sött och jag har precis hängt upp det första paketet som Buddha ska få när han vaknar imorgon.
Ja tänk att det redan är 1 december imorgon!
Farmor har broderat denna jättefina kalender till buspojken.
Vi kommer bara att hänga upp ett paket i taget för annars så vill han förmodligen öppna alla paket på en gång och då uppfyller ju inte kalendern sin funktion...

Här kommer listan på vilka paket tomten kommer med från dag 1-24:

1. Teletubbies i snön (dvd, kanske kanske att han har vuxit ur dessa färgglada figurer,vi får se...)
2. Gris (ett litet sött kit på fyra glada grisar som jag delat upp i fyra småpaket...)
3. Tandborste (Fem myror är fler än fyra elefanter-borste)
4. Liten chokladtomte
5. 3 st kylskåpsmagneter
6. Pepparkaksform inkl bakning
7. 2 små söta halmbockar
8. Ballonger
9. Pixibok
10. Liten chokladtomte
11. Gris
12. Pixibok samt kojbygge inomhus
13. Röda fina band samt nejlikor (vi ska göra nejlikeapelsiner och sedan leka kurragömma...)
14. Fingerfärg inkl målning
15. Gris
16. Liten chokladtomte
17. 1 Mandarin
18. Pixibok
19. En fin form inkl pysselstund med playdoh-lera
20. Gris
21. Liten chokladtomte
22. Pixibok
23. Badleksak inkl bad
24. Småbilar

HO HO HO

3 kommentarer:

Monica sa...

oj så fin kalender! Vad glad han kommer att bli! Och vad är det där för en snygg tomte till höger vid pianot???? Jag dör! Så gosig!
Men usch nu är jag sen till jobbet!
Ha en skön dag!

Helen sa...

Va' mycket trevligheter du har hunnit med!

Kul julkalender till Måns!

Jag skrattar för mig själv när jag läser "fingerfärg"...Mimmi var inte gammal när hon fick det, och det blev färgglatt värre, kan jag säga, mest på henne själv och stolen hon satt i, jag har foton på detta. :-)

Ha det gott!

Kram!

Annica sa...

Oj så roligt att få öppna ett paket varje morgon, spännande!
Vilken fin kalender farmor har broderat.
Kramisar!!