måndag 10 december 2007

Buddha 6 månader idag!

I helgen så har vi julpyntat, klätt granen och sånt som hör julen till.
Vi hade inte tänkt att ha någon julgran detta år men vad är en jul utan gran?
Buddhas ögon tindrade när han tittade på Julgranen...undrar just vad han tänker?
På något sätt så ser han ut att vara harmonisk och lycklig av all julstämmning vi har i vårt hus...julmusiken som spelas dag ut och dag in, alla ljusen som tänds när mörkret faller på, dofter av glögg pepparkakor och saffransbullar...jo nog är han lycklig allt vår lilla älsklingsbuddha!
Idag har jag och buddha varit och storhandlat mat och handlat dom sista julklapparna.
Idag är en speciell dag...buddha fyller 6 månader och det ska vi fira med lite bubbel och goda räkmackor.
Jag har även gjort Leilas goda Rocky road dom blev underbart goda!!!
När jag ändå var igång så gjorde jag även Leilas goda smörkola - dom blev också supersmarriga!!! Så lite snask ska vi också njuta av ikväll ;-)
Buddha....ja han får majskrokar :-)
Dom visar nobelfesten på tv:n ikväll det kan jag bara inte missa, kanske man ska sätta på sig någon fin balklänning?

Inga kommentarer: