torsdag 13 december 2007

Lucia

Dagen började underbart!
Min kära underbara sambo väckte oss 06.30...Luciamorgon...han hade dukat upp så fint och mysigt framför Tv:n, tänt en massa ljus och bullat upp med en riktigt god frukost.....äggmackor lussebullar och gott kaffe.
Det kallar jag kärlek på högsta nivå! Nåja, det är i alla fall vad jag kallar kärlek på hög nivå, vissa hade säkert uppskattat en sovmorgon istället....men näää inte på en luciamorgon då ska man enligt mig upp i ottan.
Ja då satt vi där framför Tv:n och tittade på det fina luciatåget från Mora...jag buddha och min kära. Buddhas ögon var alldeles stora och glada, gullungens första lucia"firande", vi bara njöt.
Idag har jag och buddha varit på öppen förskola på kyrkan för sista gången för i år, det var julavslutning med mys...glögg pepparkakor, julegröt och en massa annat gott. Buddha fick "gå" med i "luciatåget"...ja tåg och tåg det var väl mest för sakens skull eller för att det var gulligt ;-) och jo det var det! Tåget gick in till själva kyrkorummet där barnen fick lära sig om julen och vad som hände den där natten för 2000 år sedan...
Ja vad hände egentligen?

Den söta bilden är från denna sida.

Inga kommentarer: