söndag 2 december 2007

Jag gör på mitt sätt!


Jag och Buddha har varit hos mina föräldrar hela helgen, vi har blivit rejält ompysslade, bortskämda med en massa god mat och andra trevligheter.
Eftersom min käraste är bortrest så var det skönt att få hjälp med buddha det ÄR verkligen ett dygnet runt jobb med småbarn och ibland kan man bli smått galen av att ständigt ständigt finnas till hands OCH framförallt vara den enda handen! (Ja när pappa är hemma så finns ju naturligtvis 2 händer!)
Men så var det ju inte denna helg och det var så skönt att få "rymd" att kunna ta en dusch utan att känna stress!


Ja idag är det då äntligen 1:a advent! Härligt! :-)
Ute är det massor av julsnö och idag har det kommit ännu mera snö.
Första ljuset ska tändas idag, adventsljusstaken är pyntad och klar.
Det där med adventsljusstaken...hur ska den se ut egentligen?
Min mor hade sin stake stilren i år - utan pynt, jag säger inte att det är fel alla gör som dom vill med sin stake.
Jag tycker att många har blivit så trendsmittade...allt ska vara så stilrent, allt ska vara på ett speciellt sätt...tomt...EKO! Hallååååååååååå!!!!
Jamen jag med blir ju trendsmittad så är det ju bara, även om jag inte vill!
Men jag tror det är enormt viktigt att ändå våga göra på sitt sätt - inte vara så förbaskat trendig...och trendig för vem?
Blir man accepterad mera bara för att man är trendig? Nä, så är det ju självklart inte!
Ett hem ska ju ha en själ, inte lukta IKEA överallt.
Ett hem som är levande och ombonat på ditt eget speciella sätt det ÄR feng shui på högsta nivå!
Min stake den är i år traditionell med mossa och svampar (alltså omodern /otrendig i dom flestas ögon), tillbaka till rötterna och tryggheten!
Som sagt alla gör som dom vill och jag gör på mitt sätt utan påverkan från omgivningen (försöker i alla fall).
Alldeles snart är min kära hemma igen, han ska bli välkomnad med en massa mys...tända ljus...glögg..pepparkakor och innan ska han få en god omelett.
Tänk att man kan sakna någon så mycket på så kort tid!

Inga kommentarer: