tisdag 19 augusti 2008

Nu är det slut med rosa Lull-Lull...

Nej, jag fastnade ej i blåbärsskogen ;-)
Vi hade en härlig dag ute i naturen, jag fick med mig 1 1/2 liter rensade blåbär hem - härligt!
Idag har jag bakat jättegoda stora härliga blåbärskakor, så nu finns det endast 5 dl kvar i frysen :-o
Det blir nog till att återvända ut i skogen igen, för blåbär det bara måste man ha hemma!
Nu går mina ögon i kors har suttit och "designat" om min blogg, jag var så less på det rosa!
När jag startade min blogg så var jag inne i en rosa lulllull nyförlöst (nästan) mamma-dimma, nu har det blivit mera verklighet, jo jag ÄR ju faktiskt mamma och livet är ju inte så rosa lulllulligt alla dagar...
Även om det för det mesta är väldigt underbart så finns det ju självklart dagar då man måste vara "seriös" och ha båda fötterna på jorden (alltså vara lite småtråkig) för att få allt att flyta och fungera med allt vad det nu innebär...
Mot en skön säng!
CU!

6 kommentarer:

Monica sa...

Men Tjeeeeeeeeeeena!
Så fiiiiiiiiiiiiint det blev inne hos dej nu! Det har du gjort bra. Jag VET vilken tid det tar med detta. Wow ja där har vi blåbärs "bullarna"! Smaskigt!
Saknar er redan!
Kram

Hellen sa...

Hur goda såg inte dom bullarna ut?! *dregglar i tangentborde* Just nu hinner jag inte baka nått hemma, bara massa andra aktiviteter. Jag tror jag kommer på fika hos dig! :-) När kommer receptet på bullarna att finnas på bloggen? ;-)

Kram

Hellen sa...

Hur goda såg inte dom bullarna ut?! *dregglar i tangentborde* Just nu hinner jag inte baka nått hemma, bara massa andra aktiviteter. Jag tror jag kommer på fika hos dig! :-) När kommer receptet på bullarna att finnas på bloggen? ;-)

Kram

Hellen sa...

oj då, det krånglar på blogger idag. Först sparas ingen kommentar och sen blev det två på en gång!

LYCKLIG MOR sa...

M, Tack :-)
Så nu är ni äntligen hemma!?
Så skönt för er!
Miss u all!

H,Klart du får komma på fika!!! :-)
Och givet jag kan lägga ut recept på bullarna, kommer snart!

Hug!

Hellen sa...

Jag har ju tyvärr inte receptet på Moussen, kan bara säga att den var minst lika god som den såg ut! :-)

Ser fram emot att få recept på bullarna!

Kraaaam