torsdag 21 augusti 2008

Thank you for the music!

05.00 - Snorig Buddha vaknar piggelin! Bara att stiga upp! Tv:n sätts på, vi kollar på OS, sorterar tvätt och sätter igång en ny tvätt...
06.00 - Lägger mig och läser Flyga Drake - gråter så mycket att texten blir suddig! Vilken bok!
Buddha spelar flöjt, retar farsan och far fram som en ångvält...
07.00 - Frukost, fixar ännu mera med tvätten. Klär Buddha torkar snor och kittlas...
08.00 - Promenad, Buddha somnar i vagnen.
09.00 - Buddha vaknar, mellis, hänga tvätt, lägga i en ny tvätt, titta lite OS (pingis), uppfostra...
10.00 - Duscha, stryka kläder...
11.00 - Lunch...
11.30 - Mätt och belåten och snorig Buddha är trött och somnar direkt. Jag hänger tvätt, diskar bort lunchen, daglig sanering av golv (bla, matkastarklet från Buddha och blodfläckar från hund som är i löpen och ej städar ordentligt efter sig!), gör mig en GOD kopp kaffe (Ja, utrensningen är över, allt gick bra denna gången också så nu ska jag försöka hålla mig till 1 GOD kopp om dagen), läser dagstidningen...
12.30 - Ska precis fortsätta läsa min bok då Buddha vaknar med ett gallskrik! Det var den "lugna timmen" det! Full fart igen...
14.00 - Jag och Buddha åker på "mammadate" - mysigt, gott fika, mammasnack och full rulle i 3 timmar...
17.00 - Kommer hem igen, vi äter middag, jag pyntar till mig...
18.00 - Jag åker på bio och ser Mamma Mia!
Hallå! Vilken glad film! Helt underbar! Meryl streep är så jäkla duktig och SNYGG! Ska definitivt köpa denna dvd och se många många gånger om och om igen! Jag blev så glad av denna film!!!
20.30 - Hemma igen, Buddha sover gott, vi sammanfattar dagen med tända ljus och allt känns så enkelt!
22.00 - Jag bloggar ner dagen och inser att...ja, ännu en dag har gått och ja, jag hinner rätt mycket på en dag och ja, det är rätt fullt upp ändå...jag tänker; undra just hur många ggr jag har sagt NEJ idag...jag tänker också; Shit! Snart, snart är dessa underbara mammadagar slut, snart börjar "livet därute" hinna ikapp mig...
Nej, inte ännu, jag ska nu njuta till fullo av den sista tiden härhemma med min kära Buddha innan "livet därute" knackar på dörren...

Thank you for the music!

2 kommentarer:

Monica sa...

Så den VAR bra Mamma Mia!? Kul! Måste införskaffa dvd;n nu då.
Ni verkar då ha fullt upp i vardagen! det kan bli väldigt intensivt vissa dagar, I know! Nu ska jag hoppa isäng....klockan är snart 2! Vart tog den här kvällen vägen...

crrly sa...

Underbart! :-) Vill också se den filmen. EFTER våra mammor blir det dock... vilket gör att min darling tycker att det är ett sånt nederlag att han heller skiter i det! ;-D Men det blir inga problem att få med honom, det vet jag. Ska bara skaffa barnvakt.


Menar du att hunden städar efter sig själv när hon löper??????!!!!!! Urk... :-)