torsdag 17 januari 2008

En regnig dag med Buddha mitt i "vintern"...

Idag så började jag min dag med att gosa lite med kissen, hon är rätt snäll lilla Sofia hon klöser mig ej trots att jag sliter och drar i hennes päls.

Efter kel med katt och en hör och häpna... vällingflaska senare så blev jag trött och tog en tupplur. Skönt!
Det där med vällingen... jag har inte tyckt om att dricka välling ur flaska eller pipmugg - Blä! Jag har hitills (dessa 7 mån i mitt liv) bara ätit gröt (förutom riktig mat då och mammas mjölk).
Men idag då provade mamma igen med flaskan hon gjorde mys framför tv:n och jag låg sådär skönt i hennes famn och då hände något...helt plötsligt så var ju välling gott OCH mysigt. Så mera välling blir det, helt klart.

När jag sov så passade mamma på att göra en stor skål med god vitkålssallad, mamma finner ro i köket det har jag märkt minsann.
Än har jag inte smakat av salladen, den är förmodligen jättegod.
Jag får säkert äta massor av den sen när jag kan tugga och är lite mera vuxen av mig. ;-)
Mamma kokade även Lingonsylt på Ekologiskt råsocker (och lingon förstås ;-), det är bra med råsocker för då kan man ta lite mindre vid kokningen och då blir sylten mera nyttig. :-)

Nä, nu ville jag inte sova mera! Upp och hoppa!
Det regnar ute så vi får väl se vad vi ska hitta på nu då...

Ja! Att sitta på golvet och leka med "vov-vov" det är jättekul!
Men mamma tycker inte om att "vov-vov" ligger på det mjuka fina lammskinnet, själv så bryr jag mig inte! Det går ju att tvätta, så det så! Hunden ska också ha det skönt.

Då ska vi se...vad kan man mer göra för rolig lek?...Ja! Vi leker slita hårt i "vov-vovs" ben, det är kul! :-)
"Vov-vov" är så tålig och rar, jag får slita huuuur mycket jag vill utan att hon skäller på mig.
Duktig vovve!
Ja sen så hände det inte så mycket mera denna dag, rätt trist med regnet det är det ju faktiskt = inga promenader pga glashalt utomhus!
Tog några häftiga turer med gåstolen, åt lite mumsigt käk som mamma lagat till; Obesprutad mosad potatis (från mormor och morfars pot,land) med majs, ärtor och smör - det var smaskens!
Och till efterrätt så fick jag mammas hemmagjorda aprikospuré - slurp!
Och jag chockade mamma även nu ikväll...
Jag drack nämligen 1 hel flaska med välling, IGEN :-o
Jag gillar att överraska det gör jag minsann ;-)

Sov så sött för det gör jag.
John Blund är här nu...
Titta, kom och titta,
kom sätt er häromkring.
Det dröjer säkert ännu en stund
innan sömnen kommer med John Blund.
Han vill visa oss någonting.

Sedan, genast sedan
när sagan tagit slut
så lovar vi att sova så sött.
Efter dagen är man ganska trött.
Men först tar John Blund med oss ut.

Läggdags, det är läggdags
för klockan slagit sju.
Vi träffas säkert åter en dag
då roar vi oss åter ett slag.
Sov så gott! God natt med er nu.

1 kommentar:

Monica sa...

Så myspysiga bilder! Du är så duktig på att dokumentera allt i din tillvaro. Måste skärpa mig! Kraaaam