onsdag 30 januari 2008

Barn behöver mycket kärlek... ALLA behöver vi mycket kärlek!

Får man fresta med en chokladbit? :-D
Jag var bara tvungen att ta kort på detta fina chokladmönster.
Förra helgen så gjorde jag ju lite godis, och av den vita och mörka chokladen som blev över så fick jag en fix idé; Jag häller den smälta chokladen på en plåt och "målar en bild" med en sked och resultat blev ju snyggt ;-)
Sedan in i frysen för att stelna.
Chokladkonstverket var tänkt för att sparas...kan ju vara bra att ha någongång om jag tex ska dekorera en tårta...
Men nu ligger den i min mage (och sambons också för den delen) eller förresten...vid närmare eftertanke så är nog konstverket på reningsverket nu :-D
Smaklig måltid! :-D :-D :-D


Titta! Så här ser vår kära "vov-vov" ut när Buddha skriker :-D


Idag så gjorde jag en jättegod kycklingpaj (eller två förresten), jag hittade receptet från en Broschyr som jag fått från BVC (recept för barn OCH vuxna).
Jag tänkte att det här kommer Buddha att tycka om, han fick en liten smakbit innan vi åkte iväg till min syster som bor nära och jo han verkade tycka om pajen...verkade ...(Återkommer om detta).
Förresten så måste jag berätta att när jag och Buddha kom hem till syster som bor nära så höll hon och hennes son på att spela ett nytt tv-spel dom hade införskaffat Nintendo Wii.
Jag hade aldrig hört talas om detta spel tidigare och naturligtvis så fick jag spela lite och oj! Så kul det var! :-)
Det var som på riktigt....spela både Tennis och bowling bara för att nämna några spel... PÅ RIKTIGT.
Tennisen tex så gör man en riktig slagrörelse med hjälp av handkontrollen.
Men jäklar så kass jag var :-D
Jag behöver nog träna lite mer ;-) Och jo, nog kan man få sig ett riktigt gympapass med nintendo wii om man så vill (jag stod rätt still, men det var nog mest för att jag var så koncentrerad).
Wiiiiiiiiii :-D
Jo, sen när vi kom hem så skulle jag och Buddha äta av kycklingpajen och jag mixade Buddhas mat lite lätt och det blev precis som klister! :-D Mosade även en avokado.
Tyckte han det var gott? Ville han äta av det? Nix pix! ;-)
Men leka med maten det ville han och det fick han göra också (hunden fick äta upp resten av maten som inte hade fastnat på kläderna hans ;-))
Jag gav istället Buddha en smörgås som han åt med god aptit, efter det fick han välling.
Min älsklingsson har dom senaste dagarna blivit så extra kelsjuk och vill ha massor av kärlek och närhet!
Vi har haft svårt att lägga honom för att sova på kvällen ( tidigare så har vi bara behövt lägga honom i spjälisen så har han somnat nästan direkt utan krångel).
Men nu då...en utvecklingsfas? Säkert är det så.
Ikväll så fick jag inte honom att somna ensam, han bara grät och grät länge länge...
Till slut tog jag upp honom la honom i min säng, tryckte honom hårt mot min kropp och han somnade nästan direkt...snyftandes och med ett krampaktigt tag om min hand , som att han tänkte: mamma, gå aldrig ifrån mig snälla du! Lämna mig aldrig!
Så nu ligger han där i den stora sängen och sussar så sött, det är nästan så att jag blir tårögd!
Jag menar är det allt han kräver...närhet, kärlek....då ska han få det i mängder! Här ska det inte snålas med varken det ena eller det andra!
Barn behöver mycket kärlek!...ALLA behöver vi mycket kärlek!
Vi fortsätter att kämpa ;-)

Buddha och klistermaten :-D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så det blev ingen kycklingpaj för lilleman, dessa små liv, dom har sin egen vilja...ganska fort i livet, ingenting att göra åt. Vänta bara tills han blir tonåring, ha ha ha. Kram Annica

Hellen sa...

Jag blir alltid så godissugen och hungrig när jag kollar in din site!! Önskar att jag hade tid och ork att fixa så mkt gott som du gör! Tack för alla goda bilder!!
Fast jag får snart byta ut mitt tangentbord som börjar bli fuktskadat! :-D

//Lilja (fl)

LYCKLIG MOR sa...

Annica: Min son ska aldrig bli tonåring.;-) Han ska alltid vara liten :-D
Kram

Hellen: Tack! Mera matbilder kommer det lovar jag :-D
Så kul att du bloggar nu :-)
Kram

Monica sa...

Klistermat, hörsel kåpor, bra musik och god mat! Du är så myyysig systra min. Alltid underbart kul att läsa din blogg. Den piggar upp min dag. Man kommer verkligen in i huset ert. Jag får myskänsla. Verkligen!
Kraaaaaaaaaaaaam