torsdag 24 januari 2008

Snön bara ÖSER ner! Och då är det...

TUR att man har tak över huvudet (inte så självklart för alla)!
Jag och Buddha åkte iväg med bilen imorse trots snöoväder med stort S!
Stackars karln som fick cykla! Han erbjöd sig faktiskt, han ville inte att vi skulle mögla upp här i huset... jag och buddha. Gulligt av honom!
Så iväg först på bvc mäta och väga ( 7 1/2 månad gammal så väger buddha nu 10800 och är 74 lång :-) Love you baby :-p!)
Sedan in i bilen igen som var helt översnöad bara på 15 minuter.
Iväg till öppna förskolan (kyrkan), där satt vi då alla mammor och kurade med sina söta små och glömde bort ovädret för en stund :-)
Åt lunch och pratade om livet - mysigt, värdefullt!
På hemvägen så höll jag på att köra fast bilen men jag lyckades undvika det genom snabb parering ;-)
Så då sitter jag här igen framför datorn, buddha sover efter en intensiv förmiddag.
Skottningen gav jag upp efter 5 minuter, min låsning bakom ryggen sa stopp.
Avnjuter nu en kopp gott Te, mitt nya favoritte.
Fick hör och häpna: 2 askar i julklapp...1 av min kära mentor/vän samt 1 ask av min kära Yoga guru/vän! Gulliga dom!
Den ena asken är snart slut trots att man kan återanvända samma påse några ggr.
Så vilken tur att jag har en oöppnad ask nr 2 i skafferiet då ;-)
Denna bild är tagen från vårat fönster i morse och då hade inte det värsta ovädret börjat ännu.
Jaja vid närmare eftertanke så är det inte så farligt ändå, det finns ju värre saker som händer i vår värld;-)

Champinjoncrepsen jag gjorde igår blev supersmarriga! Ser det inte gott ut såsäg? ;-)
Men idag hade jag tänkt att lata mig och göra något enkelt men gott, sambon är borta så det blir middag framför tv:n. Kan vara nog så mysigt ibland.
Jag ska göra Nigellas "Mozzarella i carrozza" -rekomenderas starkt! Jättegod snabbrätt!
Kanske inte så nyttig, men det skiter jag i ibland ;-)
Så här ser den ut:
(har varit lat och fotat direkt från boken, men här får ni receptet och allt, dubbelklicka på recepten om texten ej syns tillräckligt tydligt ;-)
Smaklig måltid och ha en mysig kväll vart ni än är och hur ni än mår...







1 kommentar:

Monica sa...

Halloj i snö landskapet! Låter mysigt och idylliskt för mig som sitter i öknen. Superfin bild på snökristallerna i fönstret. Nathalie skulle nog vilja vara där och fota! Tack igen för att du lyfter upp min spirit genom att blogga. Verkligen inspirerande. Love you!