tisdag 15 januari 2008

Förundran och glädje...

ANTIOXIDANTCHOCK!

(Klicka på bilden så ser du bättre vad som står...)

Så klok hon var Eileen Caddy!

Ja var... såg att hon är död nu hon dog tydligen 13/12-06.

Men för mig lever hon fortfarande, hon är med mig varje morgon...

För några år sedan så köpte jag hennes årsdagbok "Att öppna inre dörrar".

När jag vaknar så läser jag alltid en sida från boken (alltså det aktuella datumet som jag vaknar upp ;-))

Hon får en att börja tänka på det enkla!

Precis som hon skriver; Varför göra allt så komplicerat för dig själv? Ja, nog var hon klok alltid den där Eileen!

Eileen började (1953) ta emot vägledning från en stilla, liten röst djupt inom sig, från en källa hon kallar den inre guden.

"Allt du behöver finns djupt inom dig i väntan på att utvecklas och att uppenbara sig. Allt du behöver göra är att vara stilla och ta dig tid att söka efter det som är inom dig. Då kommer du att finna det."

Är det bara en bok man ska ha på sängbordet så är det denna enligt mig.







Ikväll är det yoga igen! Jippie!
När jag kommer hem så ska jag äta mina marinerade grönsaker = Antioxidantchock!
Jag har redan tjuvsmakat och det var riktigt gott!
(se översta bilden... en riktigt härlig färgpallet)

Inga kommentarer: