torsdag 3 januari 2008

Får det lov att vara lite kvällsfika?

Eftersom jag bara behövde värma upp lite paj (rester av grönkålspajen) i ugnen och eftersom buddha tydligen har ångrat sig..."det var ju sova jag skulle göra på kvällarna"...så nu sover han och han har sovit sedan 19.30 och i skrivande stund är klockan 22:40 SKÖNT. Mera sånt!
Jo, då hade jag ju helt plötsligt massor av egentid :-)
Jag storstädade köket- "feng shuiade" upp rejält, nu känns det mera luftigt i vårt pyttelilla kök.
Naturligtvis var jag tvungen att baka en kaka när jag ändå hade ugnen igång ;-)
Kärt barn har många namn: Chokladruta, Märtakaka, Elviskaka, mockarutor, kärleksmums, snoddas... jag kallar dom för snoddas i alla fall.
Jag följde detta recept MEN gjorde dom liiite nyttigare, istället för 3 dl socker så tog jag 2 dl och jag använde det "nyttiga" ekologiska råsockret, råsocker är rikt på b-vitamin och mineraler + att det smakar mera än vitt socker - godare. Man behöver faktiskt ej lika mycket socker om man tar råsocker istället för vitt socker.
I kaffeglasyren hällde jag även i en liten skvätt bailys + att jag tog Becels flytande margarin istället för fast margarin - mycket hälsosammare, behöver jag säga att kakorna blev goda? ;-)

Inga kommentarer: