måndag 14 januari 2008

Måndag IGEN

Ja då var det Måndag igen.
Helgen har jag och Buddha tillbringat hos Mormor och Morfar - som alltid lika lugnt skönt och mysigt.
I fredags så åt vi surströmming, oj så gott det var! Till efterrätt så hade mor gjort en god chokladkaka med smörkräm emellan och smask nr 2 var vispad vaniljvisp med krossad dajm som vi åt som glass - en riktig gammal klassiker som faktiskt är riktigt smarrigt!
Och i lördags så åt vi en jättegod vegetarisk rätt av quornfilé, den ska jag absolut laga till härhemma. Man känner knappt någon skillnad på kycklingfilé och quorn - det är hur gott som helst helt enkelt!
Jag sitter och väntar på att Buddha ska vakna så att vi kan åka iväg och storhandla.
Efter det så ska jag och buddha göra något så roligt som att besikta bilen ;-) Jag tror att den är felfri, ja det känns så i alla fall.
Sen så åker vi och hälsar på syster som bor nära.
Syster som bor långt bort har startat en blogg! Det ska bli jättekul att få följa hennes vardagliga äventyr, roligt att kunna följa varandras liv SPECIELLT när man ej kan träffas så ofta.
Och då när man väl träffas igen så känns det som att man aldrig har varit ifrån varandra ;-)
Nu hör jag ljud från sovrummet...
Vill bara dela med mig av en bra låt!
Äntligen så spelar dom en sån mysig/gullig låt på radion om och om igen igen igen... en sk, bra köra-bil-låt (enligt mig).
Lyssna så sött...
Colbie Caillat - Bubbly

3 kommentarer:

Monica sa...

Tjena gumsan!
Du.....hur sätter man in länkar som du alltid gör? Svårt? Detta måste jag lära mig ju, annars blir det ju inge kul.
Kram

LYCKLIG MOR sa...

Dagens lektion (hihi) :-D
När du vill länka till något så utgår du ju från mallen nytt inlägg, men så långt hajar du väl ;-)?
Kopiera först den länk du vill länka till ;-)
Sedan så markerar du den text som du vill länka till, gå sedan upp till rutan som heter länk (ser ut som glasögon eller något i den stilen :-? hm....alltså bredvid färgpaletten)
och där klistrar du in länken du har kopierat ( förslagsvis ctrl C=kopiera ctrl V=klistra in ;-)) och vips! så blir texten nedan länkad och fet! Lätt va?
"Länk länk! Ling Ling!!" :-D

Monica sa...

Perrrrrfekt! Tack! Ska prova imorrn! Jag lyckades sätta in en länk tidigare idag, men inte på min text som du ser. Nu kan jag det! Kram