onsdag 23 januari 2008

PAJAD DATOR, BRÖDBAK OCH TOKGOD MACKA!

Gott och nyttigt grahamsbröd

Världens godaste kycklingmacka!
Och världens godaste Focaccia...

Jag har skaffat mig ett beroende : Ett databeroende! ;-)
Vår dator pajade på lördagsmorgonen, eftersom vi ska göra iordning ett eget rum åt buddha nu så måste vi flytta kontoret till ett annat rum.
Mitt i all flyttning så fick jag för mig att vi skulle dammsuga datorn ordentligt inuti och på själva gallret (är ej gjort på typ 1 år och med tanke på allt katt/hundhår och övrigt damm + att den står på golvet, ja, då kan ni ju tänka er...)
Detta fick till följd att datorn blev stendöd :-o gick inte att starta om efter denna rengöring.
Men alltså, tankarna började genast snurra...tänk om den inte går att laga, alla kort på buddha (har iofs sparat lite kort på cd men långt ifrån alla kort) alla viktiga worddokument etc...
Och sen då, HUR ska vi klara oss utan dator?! Det går ju inte! Eller?
Min käraste tyckte bara att det skulle bli skönt utan dator några dagar...veckor...???
Men inte jag.
Jag är hellre utan en tv än datorn, jo så är det definitivt.
Den står på hela dagarna, när jag får en lugn stund så sätter jag mig ofta vid datorn, pratar med likasinnade cybervänner, skriver blogg, lägger in kort på buddha på bilddagboken, söker smarriga och nyttiga recept, läser andras kuliga bloggar, lyssnar och letar bra musik, söker nyttig info om bla; Feng shui, space clearing, hälsa, yoga, barn, andlighet...
Datorn är en stor del av mitt liv insåg jag helt plötsligt :-o
Men allvarligt talat, jag klarade mig utan dator i 3 hela dagar :-)
Och det var ju rätt skönt ändå ;-) jag fick ju uträttat en hel del andra nyttigheter som att städa, tvätta, laga extra god mat och gosa extra mycket med buddha och med sambon.
Datorn gick att laga i alla fall det var bara något....hm...ja nåt fel var det...fråga mig inte vad! :-D
Matsnack...
I Lördags så bakade jag ett underbart bröd! Focaccia, så underbart gott, så saftigt, så luftigt, så....helt perfekt! :-)
Dom fyllde vi med grillad kyckling, soltorkad tomatröra, karamelliserad lök och sallad. Så tokgoda mackor. Mums!
Igår så bakade jag bröd ett halvnyttigt bröd med grahamsmjöl i, buddha tyckte om det jättemycket. 1 gång om dagen så får han en sk, babymacka och oj vad det gillas :-)
Igårkväll så var jag på yoga och idag har jag faktiskt lite träningsvärk, i ryggen av alla ställen.
Men det är säkert som det ska vara. Det var då i alla fall lika skönt som alltid och vid avslappningen på slutet så har jag alltid numera( sedan jag blev mamma till buddha) en tendens till att somna, undra varför? ;-)
Här ska vi snart laga till champinjoncrepes och en god sallad.
Men först en promenad i 12 graders kyla med vovve och buddha.
Ha en riktig skön myskväll!

2 kommentarer:

Monica sa...

Du....det receptet på Focaccian vill jag gärna ha!
Såg helt gudomligt ut. Kram

LYCKLIG MOR sa...

Självklart så lägger jag in receptet här :-)
snart...