torsdag 29 maj 2008

Brownies med hallon

Har bakat jättegoda Brownies med hallon.Receptet är från en helt underbar bok som jag tar fram varje sommar, den heter Sommarljus och det är så vackra bilder i den!
Kakorna får nog hänga med när vi ska på grillparty imorgon kväll, alltid gott med något sött efter maten.
Och här står jag och bakar (och bloggar ;-)) när det tydligen är sommarvärme ute :-D
Fast jag hinner nog njuta mycket av solen hela långa sommaren eftersom jag är "ledig";-)
Och snart börjar Spanienresan närma sig, så sol och värme lär jag nog få i mängder. Jag tror jag bakar 1 kaka till! ;-)


Smakprov ur boken:















4 kommentarer:

Monica sa...

Wow!!!! Vilken idyllisk bok...man blir riktigt vimsig av hemlängtan!
Hallon brownies....det duger nog!!! Skicka över en kaka...pleeeze! Dregel dregel

Hellen sa...

Vill åxå ha hallonbrownies! Vilken härlig bok med bilder!
Är så glad att det är fredag idag och sista arbetsdagen den här veckan, vädret är kanon (högsommarvärme i Gbg) så man vill ju helst vara ute och bättra på solbrännan lite (ja...jag är en solstolle :-D )
Ha en underbar helg!
Kram

Annica sa...

Åhhh man längtar verkligen att få komma och fika allt ditt go´fika på ett års dagen. Vilka härliga bilder i boken, verkligen, och vilket härligt väder vi har ute och kommer att få nu i helgen. Nu ska vi snart sätta fart till kvantum och handla, sen i afton kommer mor och far som du säkert vet. Åker sen i afton ut till Svensbyn på fiskepremiär allesammans, vi förväntar oss många och stora fiskar som i fjol.

I morgon bitti kommer David hit och ska vara med oss hela dan, A-K och R ska till Ikea. Sen på kvällen kommer även Sanna hit och ska sova över, så det blir livat i stugan med en 1 åring och en 3 åring. Det blir våran helg.
Ha en underbar helg, kram

LYCKLIG MOR sa...

Gulle er! :-p