onsdag 7 maj 2008

Nästan som Nigella...

... fast ännu bättre!























När jag fyllde år så önskade jag mig Nigellas Kakformar (dom verkar vara rätt svåra att få tag i) inte allför många återförsäljare av denna serie i Sverige tydligen...























Men, Tadam!!!
Istället så fick jag dom här finfina djurkakformarna av bästa svärmor!
Har provbakat med dom nu och småkakorna blev jättefina!
Jag använde vanlig schackrutedeg-helt perfekt!
Kakorna är till Buddhas 1-årsdag, ja nu fyller han ju inte förrän om en dryg månad men ändå ;-)
Se så söta:

4 kommentarer:

Monica sa...

Men Gusis va charmiga! Mums!

Hellen sa...

Du kommer hinna baka så mkt kakor innan det blir födelsedag, en hel månad! :-) Man blir riktigt sugen! Va söta formarna är! (och kakorna förståss!)

Och jag sitter här och funderar på hur jag ska göra med all telefontid jag har, vi har ju bara mobiler i jobbet så det blir en hel del tid med dom. fast jag är väl redan strålskadad :-)
Kram på dig!

LYCKLIG MOR sa...

Tack :-)

Hellen, öronsnäcka minskar strålningen. Använder du det?

Hellen sa...

Japp, jag använder öronsnäcka rätt mkt. Framförallt på jobbet så att jag kan fingra på tangentbordet samtidigt som jag pratar....mao jag bevakar mina kvinnliga egenskaper och gör flera saker på en gång *Skratt*
Kram