tisdag 27 maj 2008

Jag ljög för att komma till målet!

Ni som har hängt med i mitt bloggande minns säkert inlägget om mina vita linnebyxor som jag ville komma mig i före den 25 Maj!
Jag måste ju informera er om detta "byxfall".
Ganska så snabbt så kom jag faktiskt i mina vita linnebyxor, men jag fortsatte ändå att kämpa med att få bort överflödigt mammafett.
Mitt slutmål var 9 kg ner och jag har nu gått ner 7 kg totalt och jag är nöjd, mycket nöjd!
När jag fyllde i mina kilon igår på viktklubb.se så stod det :
Du har passerat ditt måldatum, men du har inte nått din målvikt.
Jo, jag har faktiskt nått min målvikt!
Jag tog i lite extra kilon när jag skrev ner mitt mål bara för att jag skulle nå målet!
Jag ljög alltså ;-) En vit lögn! :-D
Nu känner jag mig fullkomligt tillfreds med vikten, lite lagom hull kring magen och små handtag bak i ryggen, jag kommer i alla sommarklänningar och det viktigaste av allt hrm ,ursäkta tjatet :-D ... Mina vita linnebyxor! :-D
Nu är dom nytvättade och hänger ute på tork i väntan på att få användas hela långa sommaren!


Buddha tog sig idag en smakbit av tulpanen...

Buddha leker med Zinkbaljan...

OCH sist men inte minst!
Visste ser denna pelargon verklig ut?! Va?!
Jag trodde att den var äkta, men se det var den inte!
Enligt Feng shui så är ju ej plastblommor att rekomendera MEN jag har fuskat! Jo, SANT! :-D
Vi har en vägg under vår altan som aldrig får någon sol på sig och alla blommor dör, så jag bestämde mig för att köpa 2 st av dessa fina pelargoner när vi var i Umeå.
Jag köpte även dessa finfina amplar med kruka som blomman sitter i.
Summan av kardemumman för denna dag är:
Ibland så måste man faktiskt få dra en vit lögn...
ibland så måste man få fuska...
jag menar man behöver inte alltid slå sin egen majonäs och vara superduktig, ibland är det helt okej att köpa färdigt med gott samvete (och kanske t.o.m säga att det är jag som har gjort den...:-D)
Äh! nu svamlar jag :-D
Nu ska jag slappa framför tv:n, fast egentligen så borde jag gå ut till kattskallarna...
Vi tar det imorgon vetja!
Tjing!

6 kommentarer:

Hellen sa...

Alltså...jag har nu undrat länge vad de här kattskallarna är för något..har du kattungar på gården eller? Isåfall så kommer jag bums! Jag är helt såld på katter, tyvärr så är M allergisk annars hade det nog flyttat in både en och två så gosisar!
Snygga linnebyxor! Tror du är jättetjusig i dessa hela sommaren!
Kram och Grattis till målvikten!!

Annica sa...

Men gud vad hon bloggar och står i med bilder och allt, vilken energi så här på kvällskvisten.( Jag vet att du är uppe 2 tim. före tuppen)Dom såg riktigt verkliga ut pelargonerna, åhh du, den där overallen känner jag igen...vilken snygg liten kille!
Tjingeling

LYCKLIG MOR sa...

Hellen tack :-)
Kattungar! Asgarv! :-D
Katter har vi 2 av men inga små tyvärr.

LYCKLIG MOR sa...

Annica,
Ja visst har han snygg overall!
:-)

Monica sa...

Spara en kattunge till mig.... Va fina bilder syrran....rena rama Madicken bilder! Jag var också och köpte vita linne byxor igår. Så härliga. Men jag köpte typ den vida varianten....flare...vad det nu heter på svedishka....utsvängda?!!! Japp...Nathalie skakade på skallen och tyckte jag var "granny"...alla hennes byxor är ju av det smala, moderna snittet...Men det vida kommer ju tillbaka med stormsteg..I like! Ha en trevlig kväll på er nu alla kattskalle-entusiaster...Kram
(Gud man hinner ju inte blooga själv...så mycket med era bloggar hahahahha)

LYCKLIG MOR sa...

Madicken?! :-)
Det var den bästa liknelsen idag:-)
Känn ingen press med bloggandet men 1 inlägg varannan dag minst det tycker jag du borde hinna med ;-)
Vi tycker ju att det är så skoj och följa er där på andra sidan jordklotet! Go for it!
Mot sängen! Kram