onsdag 28 maj 2008

Kattskallar :-D

Detta är sk, kattskallar :-D

Dom kallas så därför att storleken påminner om en katts huvud.
Endel kallar dom för kullersten, eller dom flesta rättare sagt, alla utom jag
:-D

Bäst att bege sig ut i solen igen för att sortera bort dom fula stora skallarna.
Dom stora fula kantiga skallarna ska vi lägga i vår nyinköpta cementgrillring och på det så häller vi grus. Sen är det bara till att börja grilla!
:-)
Såg förresten en jättefin stenbänk att ha vid grillen som man kan skapa själv av cement, ska nog testa det!
Jag ska även gjuta fågelbad av rabarberblad, alla som vill vara med och kladda och kleta ett fågelbad är välkomna! :-)
Obs! på bilden så ser ni endast en liten del av alla kattskallarna som ligger utspridda på vår gräsmatta.
Mot arbete!
Jo förresten av dom snygga stenarna så ska vi lägga en snygg bård längs husväggen, ska försöka få det lite böljande. Ja vi får se hur det blir.
Fotar och återkommer kring detta senare. (om typ 1 vecka eller 2 ;-)
Ja jag återkommer med annat före dess såklart ;-)
Ut nu!

7 kommentarer:

Hellen sa...

Ja, man skulle ju kunna tro att jag är blond.....*hehe*
Fina stenar var det i allafall! Kram

LYCKLIG MOR sa...

Men är inte du blond egentligen?:-D

Monica sa...

hahahahahaha .....är vi systrar?????

Annica sa...

Det är roligt med livet...man lär sig nåt nytt varje dag.
Ha en bra solig dag!!!!

Hellen sa...

kommenterar inte blondheten då ;-)


kom på att jag bakade en god tigerkaka igår...nu är det bara en kant kvar...har ju haft snickare här flera dar...ska jag fota kantbiten då eller?? *asg*
Jag glömmer ju jämt att ta fram kameran!!
Kram

LYCKLIG MOR sa...

Hellen, nu tycker jag att det börja bli "mycket snack och liten verkstad-varning" över dig :-D ;-)
Kan du baka överhuvudtaget? ;-) ASGARV MED HÖG RÖST OCH BLINK BLINK ;-)
Ta nu och hosta upp tigerkakan och ta ett kort :-D
Kram
till
alla!

Monica sa...

Jenny har talat.....Man darrar ju nästan!!!!